4 iun. 2017

Banda celor șase ciori- Leigh Bartugo




Despre:
   Ketterdam : un centru înfloritor al comerțului internațional, unde poți găsi orice dacă ești dispus să plătești prețul-și nimeni nu o știe mai bine decât Kaz Brekker, un hoț de geniu.Lui Kaz i se propune să dea o lovitură extrem de periculoasă, care l-ar putea face putred de bogat.Dar nu poate să acționeze de unul singur.

Așa că iată care este banda lui:
Un condamnat însetat de răzbunare.
Un trăgător împătimit de jocurile de noroc.
Un fugar cu un trecut privilegiat.
O spioană poreclită Fantoma.
O Sfâșie-Inimi care își folosește puterea ca să supraviețuiască într-un cartier rău famat.
Un hoț cu darul evadărilor imposibile.
Kaz și echipa lui sunt singurii care pot împiedica distrugerea întregii lumi- dacă nu se ucid mai întâi între ei.


  
  

Părerea mea:



         Înainte să  vă povestesc despre subiectul cărții vreau să le mulțumesc celor de la editura Trei pentru coperta genială de la ediția originală. Adică ați văzut-o!? Când am luat această carte nu știam despre ce era vorba,în schimb am văzut multe postări și păreri pozitive despre ea.


          Banda celor șase ciori e acea carte pe care poți să o citești de o mie de ori și mereu vei găsi ceva nou, vei putea să descoperi o nouă față a personajelor.Cel mai mult mi-a plăcut că Leigh Bartugo a ascuns poveștile de dragoste ale personajelor în spatele unor tragedii. Acele tragedii au reușit să îi aducă mai aproape.

          Dintre toate personajele, cel mai mult mi-a plăcut de Kaz Brekker.Deși pe parcursul cărții este văzut precum unul dintre cei mai sângeroși criminali, el își arată adevărata față.  Kaz este un personaj învăluit în mister. Nu își împărtășește niciodată planurile, dar sincronizarea îi iese mereu perfectă. El este nemilos, crud , nu degeaba are precla de Mâini Murdare. Nu își permite să își arate slăbiciunile,dar când o face totul o ia razna.

        Inej este singura în care el are încredere. Ea este poreclită Fantoma, pentru că se poate mișca fără să scoată niciun zgomot.Inej reușește să scoată partea vurnelabilă a lui Kaz. Îmi place să văd cum atracția dintre ei, care par făcuți unul pentru celălalt ( ceea ce este cam ironic din partea mea) evoluează. Cei doi reușesc să se susțină reciproc.

        Matthew și Nina sunt exact la polul opus. Dacă Kaz și Inej au o relație care evoluează pas cu pas, aceștia au o relație mai avansată. La început, cei doi se urăsc din cauză că Nina a fost unul dintre motivele arestării lui Matthew la Poarta Iadului.Dar adevărul iese la iveală. Ei nu mai suportă distanța și în cele din urmă se pun de acord, reușind să restabilească vechea legătură.

         Jesper este cel mai bun trăgător și este unul dintre oamenii de încredere ai lui Kaz, iar Wylan este un expert în explozibil.

         Când Kaz primește o misiune pentru care este plătit cu o sumă extrem de mare, el își adună echipa. Misiunea lui este să meargă în căutarea lui Bo Yul- Bayur , unul dintre cei mai periculoși oameni, deoarece a creat un drog care poate distruge omenirea. Drogul are rolul de a amplifica puterea unui Grisha. La  începu misiunea pare de-a dreptul sinucigașă , dar aici intervine gândirea lui Măini Murdare. Dacă reușesc să îl prindă pe Bo Yul-Bayr și să trăiască fericiți vă las pe voi să descoperiți.

         Aceasta a fost prima carte pe care am citit-o scrisă de Leigh Bartugo și nu m-a dezamăgit. Mi-au plăcut replicile amuzante și împunsăturile personajelor, dar cel mai mult am apreciat mesajul pe care ea dorește să îl transmită : trecutul unește oamenii.


Imagini pentru six of crows collage

    
       
 Citate:
 „Inima e o săgeată. Are nevoie de o țintă ca să știe unde să se înfingă.!”

„Nu dorea nimănui să iubească.Pentru că iubirea era un musafir pe care îl primeai cu dragă inimă, după care nu mai puteai scăpa de el.”


„-Bine. Dar  dacă Pecca Rollins ne omoară pe toți, o să-i cer stafiei lui Wylan s-o învețe pe stafia mea cum să cânte la flaut, numai ca s-o pot scoate din minți pe stafia ta.

    Buzele lui Brekker s-au arcuit într-un zâmbet:
  -Iar eu o să angajez stafia lui Matthias să-i dea un șut în cur stafiei tale.
  -Stafia mea n-o să se asocieze cu a ta, a spus Matthias ferm, iar în clipa următoare s-a întrebat dacă nu cumva aerul de mare începuse să-i macine creierul.”

„Te vreu fără armură, Kaz Brekker . Sau nu te vreau deloc.”



BONUS:

Am ales câteva melodii care îmi aduc aminte de carte:


Mercenary- Panic at the disco

Sad song-We The Kings
Unsteady-X Ambassadors
Demons-Imagine Dragons
Goo Goo Dolls-Iris

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu